Mennesker og samfunn stoler på oss hver dag, noe som krever at vi er en pålitelig forretningspartner. Tillit er avgjørende for vår lisens til å operere, og det er viktig at vi driver forretninger på en måte som aldri bryter tilliten til våre ansatte, partnere, kunder eller lokalsamfunnene vi opererer i. Urettferdig konkurranse og uetisk oppførsel fører til høyere kostnader og uthuling av tillit.
Vi opererer med integritet og i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og interne retningslinjer. Vi søker å være transparente i måten vi opererer på, og er forpliktet til å konkurrere om virksomheten på rettferdige vilkår og utelukkende på fordelene ved våre tjenester. Vi utfører våre aktiviteter i henhold til prinsipper for eierstyring og selskapsledelse og søker proaktivt å identifisere og redusere samsvarsrisiko.
Code of Conduct
Falcks forretningspraksis er basert på våre globale etiske retningslinjer for ansatte. Denne veiledningen fastsetter minimumsstandarder og etiske prinsipper som gjelder for alle ansatte. Den gir våre ansatte en felles forståelse av hvordan vi driver virksomheten i Falck og fremmer høye etiske standarder for alle i selskapet.
For å sikre at prinsippene i våre etiske retningslinjer for ansatte er integrert i vår arbeidsmetode, gjennomfører vi opplæringskampanjer og tilbyr opplæring til våre ansatte annethvert år. Etiske retningslinjer og opplæring av ansatte er valgt som KPI i vårt ESG-styringspanel. Målet er å gi opplæring til alle heltidsansatte og dermed fremme en kultur preget av integritet og tillit hos Falck.
Som en tjenesteleverandør er Falck sterkt avhengig av varer og tjenester levert av leverandører. Derfor er det viktig for oss at alle involverte parter i leverandørkjeden opptrer etisk og korrekt. Alle leverandører, inkludert deres underleverandører, må overholde våre etiske retningslinjer for leverandører og er forpliktet til å kommunisere disse forpliktelsene og sikre overholdelse av retningslinjene i hele organisasjonen og leverandørkjeden.